donderdag 28 juli 2016

De Kriek test

Note: This post is only in dutch. If you want us to write this in English feel free to ask J
It’s about Belgian beers.


De kriek-test


Kriek is een befaamd lekker biertje in België. Het staat vooral bekend als een ‘vrouwenbiertje’ omdat het zo zoet is. Er bestaat niet zoiets als ‘de’ kriek. Want kriek komt in verschillende merken. Omdat we wilden weten welke nu de beste is (volgens ons) besloten we een testje te doen. We kozen vier verschillende soorten kriekbier die Nami blind zou proeven.
Alle vier de bieren werden voor het proeven op dezelfde temperatuur bewaard en werden vervolgens opgediend in hetzelfde soort glas. Dit is geen professioneel onderzoek, gewoon een leuke subjectieve test ;)

Het eerste glas bevatte Mort subite dit was Nami’s opinie:
Geur
Smaak
Welk merk?
8/10
8/10
Ik raadde verkeerd, en dacht dat dit de ‘Max’ kriek was.

Het tweede glas bevatte Belle-vue Kriek
Geur
Smaak
Welk merk?
4/10
5/10
Belle-vue (juist gegokt! :D)
De biersmaak is hier veel te uitgesproken. Het bevat ook weinig Krieken.

Het derde glas bevatte Lindemans Kriek
Geur
Smaak
Welk merk?
7/10
7/10
Lindemans! Juist geraden, joepiee. Dit bier was lekker.

Het vierde glas bevatte Max Kriek
Geur
Smaak
Welk merk?
7/10
6,5/10
Ik raadde verkeerd, en dacht dat dit de mort subite was.


Besluit:
Nami’s favoriet is mort subite. Tot mijn verbazing dus, ik dacht namelijk dat mijn favoriet de Max was. Maar die heb ik lager gescoord dan de Subite.
Ik vond het leuk en uitdagend om deze test te doen en ik raad jullie aan dit ook eens te doen. Zo kan je op een relatief objectieve wijze uitmaken wat je het lekkerste vind. Vanaf nu bestel ik mort subite J

Volgende test: Watermerken door Loti!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten